Publicaties

Publicaties van ​het Netwerk Leerproblemen Vlaanderen(​en de voormalige Stichting Leerproblemen Vlaanderen):

  • Ghesquière P., Desoete A. & Andries C. (Eds.) (2014), Zorg dragen voor kinderen en jongeren met leerproblemen. Handvatten voor goede praktijk. Leuven: Acco
  • Desoete, A., Andries, C., & Ghesquière, P. (red.). (2009).
    Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken. Bijdragen uit onderzoek.
    Leuven: Acco.
  • Ghesquière, P., Schellekens, L., & Ruijssenaars, W. (2003).
    Scholen met zorg. Goede praktijkvoorbeelden in de zorg voor leerlingen met leerproblemen.
    Leuven/Leusden: Acco.
  • Ruijssenaars, A. J. J. M., & Ghesquière, P. (red.). (2002).
    Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen. Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak .
    Leuven/Leusden: Acco.
  • Ruijssenaars, A. J. J. M., & Ghesquière, P. (red.). (1999).
    Neuropsychologische aspecten van problemen op school .
    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ghesquière, P., & Ruijssenaars, A. J. J. M. (red.). (1998).
    Ernstige leer- en gedragsproblemen op school: bijdragen uit onderzoek en praktijk
    .
    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ghesquière, P., & Ruijssenaars, A. J. J. M. (red.). (1997).
    Leerproblemen in het middelbaar onderwijs .
    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1993).
    Leerproblemen op school. Lees- en spellingproblemen. Praktijk en onderzoek.

    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1992).
    Leerproblemen op school. Rekenen als probleem. Praktijk en onderzoek.
    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1992).
    Leerproblemen op school. Emotionele problemen. Praktijk, theorie  en onderzoek.

    Leuven/Amersfoort: Acco.
  • Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1989).
    Dyslexie. Ernstige lees- en spellingproblemen. Een overzicht van theorie en praktijk.
    Leuven/Amersfoort: Acco.